دوره آموزش کارمند پذیره هتل (فر انت آفیس) مشهد

بطور کلی هتل از ۲ قسمت تشکیل شده:
1- (جلوی دید مهمان)FRONT  OFFICE
2- (دورازدیدمهمان)OFFICE Back

واحد فرانت آفیس هتل که پذیرش هتل زیر مجموعه آن هست ، جایگاه ویژه ای در جذب و ارائه خدمات به مهمانان هتل را دارد. فرانت آفیس مرکز فرماندهی هتل در تمام روزهای سال بوده و شبانه روز فعال است. بنابراین آموزش کارمند پذیرش هتل یا فرانت آفیس نقش و اهمیت بسیار مهمی برای هتل داران دارد و به همین دلیل هم بعنوان قلب هتل از ان یاد می شود.

 پذیرشگر یا کارمند پذیرش هتل، کسی است که ضمن آگاهی از سازمان و تشکیلات هتل و بخش پذیرش میهمان و فرانت آفیس از بخش های صنعت گردشگری نیز اطلاع و مهارت بالایی در برقراری ارتباط با میهمانان هتل دارد. کارمند پذیرش هتل یا (رسپشن هتل Receptionist) با قدرت بیان (فن بیان) و مهارت درفروش می تواند خدمات و اتاق های هتل را به میهمانان معرفی و ارائه نماید. همچنین اطلاعات جامعی در مورد هتل و خدمات شهری و جاذبه های دیدنی منطقه دارد و باید از قوانین پذیرش میهمان و قوانین هتلداری آگاه باشد که همه این موارد با جزئیات مهارتی و علمی در مرکز آموزش همیار هتل ارائه و دوره آموزشی آن برگزار می گردد. 

کارمند پذیرش در قسمت Reception که دارای میز پذیرش است مشغول به کار است و مهمان ها در بدو مراجعه به هتل با مراجعه به این میز(Front Desk ) به تکمیل کارت ثبت مشخصات (ریجستر کارت) پرداخته و پذیرش می شوند که به این فرایند Check In می گویندوساعت استاندارد جهانی آن ۱۴ بعداز ظهر می باشد. البته اگر اتاق های مهمان خالی باشد و هتل بخواهد با مهمان همکاری نماید می تواند اتاق را زودتر از ساعت یاد شده در اختیارشان قرار دهد، به کارمندان پذیرشگر Receptionis(رسپشنیست) هم اطلاق می گردد. معمولا در هتل های بین المللی و بزرگ، چند کارمند پذیرش به طور همزمان کار می کنند و هر کدام بخشی از مسئولیت های هتل و هماهنگی ها را بر عهده دارند، در حالی که در هتل های کوچک، متصدی پذیرش هتل مسئولیت کلیه کارهای مرتبط با بخش پذیرش و گاهی وظیفه راهنمایی مسافران به اتاق هایشان را نیز بر عهده دارد فرانت آفیس یا بخش پذیرش در هتل ها محل اولین برخورد مسافران در موقع ورود و آخرین برخورد آنان موقع خروج است. مدیران هتل توجه دارند که عمده ترین منبع درآمد هتل از فروش اتاق هاست و مسئولان بخش پذیرش می بایستی در جلب مشتری نهایت سعی خود را داشته باشند تا اتاقی خالی نماند و بهره وری افزایش یابد. بنابراین انتخاب مسئول و کارکنان بخش پذیرش که اموزش های لازم را دیده اند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

هدف از دوره پذیرش هتل یا مدیر فرانت آفیس کسب مهارت های فنی و حرفه ای و کاربردی در این موقعیت شغلی است صنعت هتلداری به عنوان یک صنعت سبز و پویا نیاز به آموزش استانداردهای مهمان داری ، مهارت فنی ، دانش اصول و فنون خدمات دهی، توسعه منابع انسانی و شناخت و بهره گیری از الگوهای رفتاری صحیح و روابط عمومی مطلوب دارد. لازمه تحول بنیادین و ارتقاء صنعت هتلداری در ایران ،فراگیری صحیح و تکمیلی علوم مهارتی مختلف مرتبط با هتل داری مدیران کلان و مدیران میانی و مدیران اجرایی ست و مهمتر از آن انتقال این الگوهای رفتاری به پرسنل تحت امر می باشد لذا رفتار پرسنل هتلها در برابر میهمانان و گردشگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه جامعه و صنعت توریسم نیازمند نیرو انسانی توسعه یافته و در حال پیشرفت می باشد. مفهوم لغوی فرانت آفیس (دفتر اداری خط مقدم) ارائه خدمات رسانی به مهمان است.

دریافت مشاوره و ثبت نام

برای دریافت مشاوره و ثبت نام در دوره کارمند پذیره هتل (فر انت آفیس)، لطفا شماره تماستان رو در فرم زیر وارد کنید. کارشناسان همیار هتل در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت و پاسخگوی سوال های شما عزیزان هستند.

سرفصل های دوره کارمند پذیره هتل (فر انت آفیس) همیار هتل

  • اهمیت بخش تشریفات وپذیرایی
  • تقسیم بندی هتل ها و چارت سازمانی
  • ساختار هتل
  • رزرواسیون
  • چرخه مهمان
  • اصطلاحات تخصصی
  • مراحل رزرو اتاق
  • انواع نرخ ها
  • انواع رزرو
  • انواع مهمان
  • انواع گزارش
  • مراحل رزرواسیون
  • مهمان بدون رزرو
  • مهمانان گروهی
  • فرم های پذیرش
  • ارتباط با مهمان
  • ارتباط با همکار
  • ارتباط با مدیر
  • نحوه مدیریت مهمان شاکی فنون متقاعد سازی‌و…

نظرات مهارت جویان درباره همیار هتل

نظرات مهارت جویان درباره همیار هتل

چرا باید در دوره باریستا همیارهتل شرکت کنید؟

عکس دوره‌های گذشته

دریافت مشاوره و ثبت نام

برای دریافت مشاوره و ثبت نام در دوره کارمند پذیره هتل، لطفا شماره تماستان رو در فرم زیر وارد کنید. کارشناسان همیار هتل در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت و پاسخگوی سوال های شما عزیزان هستند.

سوالات شما در مورد دوره کارمند پذیره هتل

بعد از هر دوره شما معرفی به آزمون می‌شوید و درصورت با موفقت گذروندن آزمون موفق به مدرک فنی و حرفه ای میشوید.

برای اطلاع دقیق از هزینه دوره ها لطفا شماره خود را برای ما بفرستید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود و توضیحات لازم داده شود.